Oglądasz posty wyszukane dla zapytania: komory piaskowania





Temat: pistolety do piaskowania
Mam komorę (samoróbkę), kompresor przerobiony, ale i tak do piaskowanie jest za słąby. Jeśli masz taki za 500zł to odpuśc, chyba że masz do piaskowania jakieś maleńkie elementy do motocykli (nóżki, jakieś mocowania) bo dużych elementów nie wypiaskujesz (prędzej zajedziesz kompresor)
Najlepszy o piaskowania stali itp jest korund, najlepiej gruboziarnista (alu wypiaskowac, później mikrogranulki - najlepszy efekt)
Pistolet też mam taki sa 50zł, ale dysza szybko poszła się ..... i musiałem improwizowac, lepsze z widiowymi są, ale kosztują takie pistolety.
Jak chcesz to mam zdjęcia komory, kompresora itp, daj znac na PW to prześlę ci linki, bo teraz nie mam czasu na serwer dawac.
Co do piaskowania felg stalowych to lepiej dac 25zł od szt i miec zrobione tak jak należy
Jeśli alu to tak jak pisałem wyżej, tylko że sporo roboty będziesz miał hehe





Temat: Czy kamien sie piaskuje ?


Witam,

Mam kilka duzych glazow, a bede mial jeszcze wiecej.

Ale wszystki sa jakies takie... nieswieze.
Nalot z ziemi, nalot czegos zielonkawego,
jakos tak nie widac 'slojow' :)

Czym oczyscic powierzchnie ? Czy mozna piaskowac kamien
z dobrym skutkiem ?


Można ale na mokro przystawką do myjki ciśnieniowej (zależy od typu od
80 do 250zł). Piaskowanie na sucho bez specjalistycznej ochrony dróg
oddechowych jest bardziej niebezpieczne niż praca z azbestem bo raczej
trudno jest głazy włożyć do komory do piaskowania.







Temat: Czy kamien sie piaskuje ?


Można ale na mokro przystawką do myjki ciśnieniowej (zależy od typu od
80 do 250zł). Piaskowanie na sucho bez specjalistycznej ochrony dróg
oddechowych jest bardziej niebezpieczne niż praca z azbestem bo raczej
trudno jest głazy włożyć do komory do piaskowania.


Komora, to zazwyczaj duże pomieszczenie z brezentami na ścianach.

zyga





Temat: Lakiernik - wycena



| Szczerze? Jest to niska cena.

[...]

No właśnie - a to akurat ASO, więc tym bardziej dziwne :)


Niekoniecznie. Dealerzy teraz naprawde kiepsko przędą więc chwytają się
dosłownie wszystkiego...
Cena jest ok. Zapytaj tylko jakiej firmy będzie lakier i weź zrób ze 3-4
kontrole w trakcie napraw auta:
- po blacharce przed piaskowaniem (jak czegos bedzie brakowalo albo bedzie
spaprane - niech poprawiaja NIM to ktos zacznie piaskowac)
- po piaskowaniu (to chyba najwazniejsze - tutaj moga sobie duzo odpuscic)
- przed malowaniem zasadniczym (czyli po szpachlowaniu i nalozeniu
zabezpieczenia antykor, wypelnianiu komór masą uszczelniającą itp. )

Jurand.





Temat: Kąpiel blach w kwasie
a może zamiast kąpieli zastanów sie nad piaskowaniem?

przeprowadziłem renowacje juz kilku sprzętów i w kwas sie nie bawiłem tylko piaskowanie. sprawa jest tańsza, a tak samo skuteczna, jak sie zaprzesz to wypiaskujesz całe auto.

potem to co sie da ocynkować, reszte zabezpieczyć i już

oczywiscie mowie tu o piaskowaniu w komorze pod ogromnym ciśnieniem, a nie o pierdzeniu z kompresorka w garażu:)



Temat: Czy kamien sie piaskuje ?


| trudno jest głazy włożyć do komory do piaskowania.
| Komora, to zazwyczaj duże pomieszczenie z brezentami na ścianach.

Ale glazy maja pewnie po 300 kg(+) kazdy. Lepiej wezme karchera :)
albo szczotke ryzowa.


Do umycia starczy, na usuniecie zwietrzalej warstwy chyba jednak za
malo.

J.





Temat: Czy kamien sie piaskuje ?


| trudno jest głazy włożyć do komory do piaskowania.

Komora, to zazwyczaj duże pomieszczenie z brezentami na ścianach.


Ale glazy maja pewnie po 300 kg(+) kazdy. Lepiej wezme karchera :)
albo szczotke ryzowa.

pozdrawiam
pluton





Temat: ile wazy buda polda??
Hmmm - duża komora i wypiaskować....
Kiedy? tak? komorę do piaskowania ?rutem stalowym mieli w Łódzkich Zakładach Remontowo Maszynowych (ojciec tam piaskował malucha 600 gdzie cynkował potem nie wiem - do dzisiaj chodzi !!! na orginalnym silniku !!) ale zakład roz....sprzedali i teraz tam tylko hurtownie s?
Ale pewnie jakby poszukać to by sie znalazło



Temat: Youngtimery z ogłoszeń

Tak wystawiłem jak by się ktoś skusił. Mam na oku szóstkę z 76 roku z nadwoziem jeszcze karmanna i BMW 2000 do totalnego remontu. Zima długa i zimna w garażu ciepłe miejsce, narzędzia, nawet komorę do piaskowania postawiłem Te piękne samochody uzależniają!

Pozdrawiam
radosc


Szacuneczek!




Temat: Drogo czy nie?


Właśnie wróciłem od mechanika... lżejszy o 645 zł... naprawa obejmowała: -
wymianę uszczelki pod głowicą, uszczelkę zaworów (no tak mi zapodali
Panowie mechanicy), uszczelki kolektora dolotowego i wylotowego,
plantowanie głowicy, wymianę oleju +/- 4l magnatec półsyntetyk, samochód
Golf III benzyna 1.2 - jak oceniacie koszt naprawy, tyle to powinno
kosztować czy przepłaciłem?

Pzdr
Mroczek


nie wiem skad wziales silnik 1.2 w golfie, pewnie masz na mysli 1.4 ;)
ja za mniej wiecej to co wymieniles + piaskowanie komor zaworowych +
wymiane zaworow + pierscieni tlokowych zaplacilem rok temu 1000 zl. z
tym ze silnik 16-zaworowy i kupa babrania z rozbiorka..
uwazam, ze policzyli ci w normie.





Temat: Youngtimery z ogłoszeń
Tak wystawiłem jak by się ktoś skusił. Mam na oku szóstkę z 76 roku z nadwoziem jeszcze karmanna i BMW 2000 do totalnego remontu. Zima długa i zimna w garażu ciepłe miejsce, narzędzia, nawet komorę do piaskowania postawiłem Te piękne samochody uzależniają!

Pozdrawiam
radosc



Temat: Youngtimery z ogłoszeń

Tak wystawiłem jak by się ktoś skusił. Mam na oku szóstkę z 76 roku z nadwoziem jeszcze karmanna i BMW 2000 do totalnego remontu. Zima długa i zimna w garażu ciepłe miejsce, narzędzia, nawet komorę do piaskowania postawiłem Te piękne samochody uzależniają!

Pozdrawiam
radosc


Szacuneczek!



Temat: Odnowa biologiczna 635csi - KotSylwester
Żeby uściślić:

Firma od piaskowania:

Malowanie proszkowe, piaskowanie, śrutowanie
ul.Narutowicza 400
05-400 Otwock
tel: +48 22 788 85 14

Tutaj wypiaskowałem zderzak, potem zawiozłem go do mojego lakiernika - tam zapodkładowali i polakierowali.

U piaskarzy malują proszkowo, tzn po piaskowaniu od razu malują (nie trzeba odtłuszczać itp) i wkłądają do pieca bodajże na 240st. Z tego powodu odpada malowanie proszkowe metalowo-gumowych elementów (zwieszenia itp)

Po piaskowaniu wskazane jest bardzo szybkie nałożenie "czegoś" (farby proszkowej lub podkładu po d lakier) dlatego umówiłem się tak żeby wypaiskowali tuż przed odbiorem a lakiernia praktycznie czekała na mnie

Na złych lakierników i blacharzy jakich znam zbraknie palcy i u rąk i nóg - poważnie

Ta firma ma umowę z ASO TOYOTA. Praktycznie same Toyoty stoją, naraz mają ze 30... miejsce w blacharni na 8sztuk, w przygotowalni do lakieru na 4... oczywiście komora i ze 30 pracowników... Cena mnie nie zszokowała, ale nie jest tanio. Dokładną cenę uszłyszę w pierwszym tyg 2007, przed odbiorem. Umówialismy się ale doszedł zderzak, dziury z tyłu zobaczyłem przy rozbiórce itp....

Acha - Toyoty z naszej firmy są robione u nich , tzn. przez ASO:) Mimo że troszkę się znam - nie zauważam co było robione

Acha no i ważna rzecz - sami robią fotorelację , więc będę miał foty



Temat: Modele w skali 1:32
Ja używam piaskarki wodnej. Taka mała komora gdzie umieszczam detale. Podawany jest piasek z wodą i powietrze, dzięki któremu proces piaskowania może się odbyć, przez specjalną dyszę. Trzyma się ją w prawej ręce, a detal w lewej. Obsługuje się to tak jak komory bakteryjne za pomocą rękawic zamocowanych do ścianki. Przez to po procesie piaskowania ma się jeszcze skórę na rękach.



Temat: a taki sobie remoncik...
Witam Koleżankę!

Jestem pod wrażeniem waszych prac. Silniczek i skrzynia wzorowo wyczyszczone. Ja również lubię mieć tak pod maską. Jeśli mogę się wtrącić to jest kilka zasad. Wspomnę te najważniejsze:
a) absolutnie odradzam stosowanie lakierów w sprayu; t
b) podkład nie jest dobry na sam wierzch.

ad a) Zakładając, że masz w perspektywie malowanie komory to i tak będziesz musiała to zedrzeć żeby mieć 100% pewności że nie nastąpi jakaś reakcja chemiczna z innym lakierem. Sam to przerabiałem - cały samochód musiałem dobrze zedrzeć żeby wyeliminować lakiery niewiadomego pochodzenia. Skutek niezrobienia tego jest fatalny...
ad b) Może warto się zastanowić nad zabezpieczeniem podkładu... chociażby jakąś renowacją (dla mnie jest ona dobra i kosztuje 35,- za litr - starczy na dwie komory silnik + bagażnik).

Odradzam również piaskowanie. Gdzieś na forum czytałem o skutkach piaskowania. Kłopotliwe jest wymontowywanie bocznych osłon silnika do takiej czynności. Można ewentualnie pokusić o wypiaskowanie parapetów - ja osobiście zdzierałem lakiery z dobrze zaostrzonym meselkiem i poszło.

Pozdrawiam i czekam na relacje z dalszych prac.

J.



Temat: ORZ -na stanowisku piaskowania

Mądrowanie to tylko w wypowiedzi powyżej!
Chętnie posłucham pomocy kolegi jak taki mądry......

w w/w temacie: 100 zl / h
przykladowa ORZ dla stanowiska: piaskowanie i malowanie proszkowe karoserii samochodowej w komorze bezpyłowej wyposażone w kompresor X oraz migomat Y itd ... 150 netto



Temat: piaskowanie
Mysle, ze nie ma strachu, ten piasek moze zrobic krzywde tylko, jesli blacha jest bardzo mocno skorodowana. Po prostu wywali dziure tam, gdzie ta dziura i tak była. Ja wypiaskowalem wszystkie elementy simsona awo i efekt byl dobry. Problem moze byc tylko z gabarytami wózka - piaskuje sie chyba w jakiejs komorze.




Temat: [B2] VW Santana PROJECT 2006-07 + USA QUANTUM 5 cyl 1987
mala aktualizacja. pozyczenie honowarki nie wyszlo wiec zakupilem na allegro. czekam na paczke i potem honuje. powietrzem przedmuchac. i skladac wszystko do kupy.
z rzeczy ktore musze kupic do silnika to:
uszczelka miski
uszczelka pod pompe oleju (taniocha)
uszczelniacz wału bo zly rozmiar wczesniej mi sprzedali
filtr oleju
olej

kanaly wodne zostaly potraktowane sodą kaostyczną i na odtluszczenie FP2. zeby pozbyc sie kamienia i po piaskowaniu duzzo piachu.

plan mam taki:
silnik zlozyc, glowice dokrecic
kolektory wydech i ssące przykrecic
rozrząd ustawic
oslonki, pompa wody przykrecic. alternator.
i wtedy go wrzucac do komory. bo nie ma sensu skrecac tego w komorze poobijam i trudny dostep.

nie moge doczekac sie jak bedzie w srodku
potem elektryka i weże wodne podcisnienia.

aha dodatkowo kupilem zaciski tylne od golfa 16V
musze sfinalizowac kupno: zderzaków grila lamp vw santana 82, i vw QUANTUM 82 stary typ na 4 lampy nie do zdobycia fotka poniżej



Temat: [ E21] 323i BAUR - Zakup i fotki z trwającej renowacji...
Dzikus, więc tak... auto jest po blacharce (6 lat temu i stało na hali - widać odkurze lakiernicze i ślady po stawianiu puszek z lakierami ) - prawdopodobnie ma wspawane reperatury tylnych błotników, szpachla na tylnych błotnikach jest po całości ale cienka warstwa, aby mieć punk odniesienia zmierzyłem czerwonego - który jak pokazywałem na forum miał robione reperatury błotników tył, i powiem że jest podobnie. Na pewno szpachle zedrę i niech lakiernik ją kładzie ponownie, cholera wie jak była położona

Przednie błotniki bez szpachli i rdzy - igiełki.

Wszystkie ranty są igiełka, progi igiełka, dziura jest jedna w nogach kierowcy (przyszłego) na 4x4cm.

Generalnie trochę rostu powierzcchniowego do usunięcia szczotą na wiertarce. Ewentulanie się skuszę na piaskowanie podłogi, komory silnika i wnętrza bagażnika., ale raczej tylko komory silnika i bagażnika.



Temat: Piaskownie
Wiem że dużo :/ Chciałem mieć to na "teraz" i nie szukałem zbytnio. Poza tym to nie znam miejsca gdzie by mi to zrobili w pobliżu :/ Muszę znaleźć inne miejsce. A piaskowali prawie przy mnie, bo jeździłem do sklepu jeszcze po kilka części do wfm (kalamitki, segery itp) Sprzęt mieli dobry (śrubę i 2 kompresor 500l ) Co do samodzielnego piaskowania, to małą komorę mam, sam robiłem, nawet szczelna (porobię zdjęcia jak coś) i piaskować sięda, ale mam tylko 50l zbiornik z 390l wydajnością na wejściu, więc prędzej bym zajechał kompresor niż bym ramę itp wypiaskował :/



Temat: moja chlodnica po piaskowaniu & rezek
rezek czy chlodnica??
Bo chlodnica nic a nic, jak widac komora byla odcieta bo ktos ja czyms potraktowal i do niczego sie nie nadawala.
ale juz jest polutowane z nowymi komorami i test sczeslosci byl i nic
a na temat kwasow i innych substancji to jestem na nie!!
kwasy przezeraja i grubosc scianek sie zmniejsza a przez to piaskowanie usunolem mechanicznie zanieczysczenia, jednoczesnie tworzac lekko porowata powierzchnie ktora lepiej oddaje cieplo(jak sie myle to prosze poprawic)



Temat: Piaskarka czy warto taka kupic ???
Piaskarkę z pierwszego linku kupił mój znajomy do wypiaskowania karoserii busa gdzie był spalona komora silnika.Praktycznie tylko zbiornik na piasek jest dobry reszta to badziewie.Zawór kulowy na końcu węża po pięciu minutach pracy rozszczelnił się (wytarł się)i puszczał ciśnienie.To samo stało się z zaworem do dozowania ścierniwa (puszcza).Dysze ceramiczne to lipa puszczają tylko bardzo drobny piasek .Moja sprężarka ma wydajność 650L i w trakcie piaskowania cały czas pracowała a ciśnienie max 5atm. Maska to szmata z plastikową szybką która zaparowała i po 20min była wypiaskowana na mat .Szerokość strumienia na max dyszy to 4cm.Cała operacja komory silnika zajęła 2dni i 300kg piasku(piasek rzeczny płukany suszony).Na jeden raz sprzęt to ujdzie zarobek na busie był duży że piaskarka to w ,,koszty,, ale na dłużej to stanowczo odradzam.A wypiaskowanie całej karoserii osobówki to trwało by tydzień .Na upartego to od razu po zakupie trzeba wymienić zawory kulowe na jakieś co sie do tego nadają ,wąż ,dysze no i maskę . A ktoś się zapyta dlaczego piaskowaliśmy piaskiem bo takie ścierniwo brązowe z worka (nie znam się na tym) nie chciało przelatywać przez dyszę i zatykało wąż. (może było za grube) .



Temat: Oczyszczarki śrutowe
Liczbę osób przy piaskowaniu nie ustala rozporządzenie o pracy "we dwoje"
lecz

Dz.U.04.16.156
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 14 stycznia 2004 r.
w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy czyszczeniu powierzchni, malowaniu natryskowym i natryskiwaniu cieplnym
(Dz. U. z dnia 4 lutego 2004 r.)

§ 9. 1. Pracownicy obsługujący urządzenia przeznaczone do czyszczenia powierzchni zainstalowane w komorach roboczych powinni być asekurowani przez co najmniej jednego pracownika znajdującego się na zewnątrz komory roboczej. (...)



Temat: Piaskarka CNC

Mnie intryguje inny problem. Z dyszy pistoletu ziarenka wyskakują z dużą prędkością ale jednak dość chaotycznie. Czy to nie będzie powodowało "rozmywania" ostrości krawędzi liter?
Z dyszy 4mm ostrości nie będzie żadnej.
Kolega pewnie stosuje folię maskującą z wyciętym tekstem na ploterze tnącym.
Oczywiście, że koncepcja plotera piaskującego, w formie ramy przykładanej do obrabianej płyty, sprawdzi się. Przynajmniej ja nie widzę przeciwwskazań. Oś Z (wysokość dyszy) trzeba zrobić, choćby z regulacją ręczną, zawsze będzie można dołożyć silnik, wrzeciono i grawerować napisy.
Oczywiście problemem będzie wszędobylski piasek a system osłon prowadnic i napędów może być drogi. Bezpośredni odzysk ścierniwa będzie się sprawdzał o ile odległość między dyszą a krawędzią płyty będzie odpowiednio duża. Przy piaskowaniu na krawędzi nie uda się wszystkiego "złapać". Radzę od razu zarezerwować miejsce na komorę piaskowniczą, oczywiście na ścianie.



Temat: R50 - upgrade chlodzenia
Witam,

Formica, nie mam aktualnego zdjęcia tłoka i tulei, ale przy ostatnim demontażu głowicy do piaskowania oglądałem gładź cylindra oraz denko tłoka i komorę spalania. Byłem zaskoczony, ponieważ na denku oraz głowicy nie było nagaru Wcześniej uruchamiałem silnik na paliwie z małym dodatkiem rycyny- w sumie jest jeszcze na dotarciu po wymianie kompletu: tłok z pierścieniem+ cylinder, sworznia oraz korbowodu. Mimo, że chwilami silnik osiągał 180st. C chyba nic poważnego się nie stało. Nie oznacza to jednak, że tak ma być. Dlatego również jestem tym zaniepokojony.
Poza tym nowe Webry mają tuleje wykonane ze stopu aluminium z powłoką na gładzi (pewnie jakaś odmiana Nikasilu) z oznaczeniem AAR (Alu, Alu, Ring) więc i rozszerzalność wszystkich elementów jest podobna. Możliwe, że przez to są bardziej odporne na przegrzanie, chociaż już raz wymieniałem bebechy, bo zatarł sie na parze tłok- cylinder w miejscu zamka pierścienia



Temat: Co to za silnik 128A.064?
Panie bogdanie tak się składa, że kilka razy widziałem tą 8-ke i chyba nie kosztowała, a wygląda jak wygląda tylko z 2 powodów. Po pierwsze i to największy błąd tzn. był cały piaskowany łącznie z drzwiami i klapami i wszystko jest powgniatane łącznie z pasem przednim, a druga sprawa to to, że komora silnika jak sam właściciel powiedział lakiernikowi, że nie musi byc dobrze zrobione to odwalili fuche i pomalowali bez jakiego kolwiek podkładu i rzeczą oczywistą jest to, że ruda działa. Osobiście też mi się po auto nie podoba, ale jak większośc osób mówi to auto ma zpier..alac, a nie wyglądac.

A tak na marginesie to w niedziele widziałem ruską rzędową 8 i robi wrarzenie tak samo jak vw garbus stary cabrio carman i wiele innych w tym volumexy musze się tam jeszcze raz wybrac, bo naprawde warto, a niestety było już ciemno.



Temat: narzędzia do profesjonalnego moddingu
Oj, do profesjonalnego moddingu potrzebne jest niezłe zaplecze... albo bardziej hala fabryczna. Tokarka i frezarka cnc, komora lakiernicza, zaplecze do piaskowania, do tego jakiś migomat. No albo trzeba mieć znajomości w jakimś zakładzie niedaleko gdzie 'za flachę' zrobią co tam będziesz chciał czy potrzebował ;]



Temat: Kadett c2 limo 1,6
jakiegoś pecha mam z tymi warsztatami kolejna zmiana warsztatu, tym razem blacharz wyleciał zagramanice pieniendze zarabiać Udało się sprawnie i szybko znaleźć nowy warsztacik spisać umowę i mieć nadzieję, że tym razem się UDA.

Poniżej kilka fotek z piaskowania auta, niestety nie udało się wypiaskować jeszcze podłogi komory silnika i bagażnika. Wyszło kilka dziurek więcej i wiem co w kadim było już robione, a dobrze ktoś to maskował hehe.









Większa sesja może w weekend teraz z powodu braku czasu nie dużo udało się ich zrobić



Temat: Oferta wymiany tulei zawieszenia w s13
nie robimy usług lakierniczych - brak komory,
jedynie to co jest w pierwszym poście..

wymiana poliuretanów plus piaskowanie i malowanie elementów zawieszenia trwa około 3 dni,
przy obecnej wilgotności zalecałbym malowanie proszkowe, normalna farba będzie schła za długo i prawdopodobnie będzie się łuszczyć po krótkim czasie..



Temat: 1
Dziękuje, dziękuje przyszła pora na jakiś upgrade... Plany się nie zmieniły, oto co mam już gotowe: cylinder ma wypolerowany kanał wydechowy, jest splanowany 1.5mm i przygotowany pod uszczelke 1.5mm pod niego zostało zpiłować górną krawędź okna wydechowego o 1mm. Tłok spiłowany 3mm od strony kanału ssącego zostało wypolerować denko. Głowica gotowa zostało wypolerować komore spalania przed montażem. Zapłon tyrystorowy również gotowy czeka tylko na zamontowanie. Felgi czekają z błotnikiem na wyjazd do piaskowania i do malowania proszkowego na biało. Hamulce wystarczy kupić tylni rozpieracz i lekko spiłować klocki hamulcowe bo nowe nie chcą wejść w koło - mocowanie jest źle odlane... I został w sumie gaźnik i z nim mam problem... Otóż gaźnik nie mieści się w tej miseczce a podobno da się go zamontować i bardzo was proszę pomóżcie mi, czy jak zmienie delikatnie kąt jego zamontowania nic się nie stanie? Oto link do fotek bo jest ich strasznie dużo to dałem adres do galerii:

http://members.lycos.co.u...red_skinder.php

Z góry dziękuje i pozdrawiam...



Temat: wały, głowice do strugarek

U znajomego w firmie której pracuje jest maszyna do śrutowania,
To jest to samo co kulowanie? Komora z kuleczkami, które nadają fakturę powierzchnią stalowym. Spotkałem się z tym w firmie co robi z nierdzewki. Można przykleić szablon z foli do piaskowania i podobny efekt, ale powierzchnia jest gładka nie szorstka jak po piasku.

Robert



Temat: [E28] Lozysko przod

Piaskowanie ma być w komorze czy pistoletem? Bo trzeba pamiętać, że piasta jest na osi której nie zaleca się raczej piaskować

Kolumna będzie jednak piaskowana z paistą na osi, słyszałem że schodzi jedna na pięc więc wole nie ryzykowac wydatku 600zł na nowe piasty.



Temat: różnice w silnikach KV i HY

Z tym układem, to pisałem o zbiorniku węgla aktywnego i dopalaniu oparów z silnika. Macie coś takiego u siebie?
Tak, ja w "JT" mam To znaczy jeszcze mam. Wiosną, jak autko będzie tapicerowane i lakierowane, pod maską robię dwie rzeczy: piaskowanie i polerka kolektora ssącego oraz WYWALENIE węgla aktywnego. U mnie cała ta instalacja jest sterowana czysto mechanicznie - podciśnienia, zaworki, membranki. Ale nie wierzę, że po 20 latach ten węgiel jest jeszcze aktywny. A sam zbiornik mam chyba w okolicach prawego nadkola - wężyki podciśnieniowe giną gdzieś w mrokach komory silnika, pod filtrem powietrza



Temat: piaskowanie kolektora dolotowego
Witam
Mam zamiar wypiaskowac kolektro dolowowy wewnątrz kanałów i z zewnątrz. Czy macie może namiar na jakiś warsztacik w Wawie gdzie cos takiego można zrobić? Chodzi o możliwość dojścia do kanałów więc klasyczna komora na aluski odpada, raczej potrzeba ręcznej z jakąś waską dysza ... nie wiem ... nie znam się na piaskarkach.

w sumie pilne



Temat: Lakiernik - wycena


czy kwota 4000 zł za następujący zakres prac:
- dokładne wypiaskowanie całej karoserii z podwoziem włącznie,


Nie zapomnij kontroli po piaskowaniu zrobic, czy im sie chcialo :-)


- pomalowanie całej karoserii na biało (wszystko:
z wnętrzem i komorą silnika włącznie),


Na gotowo czy to jakis tylko bialy podklad ?

Biorac pod uwage ile chca za jeden element, co cena wydaje sie
sensowna, ale z drugiej strony ... to sie chyba da zrobic duzo
szybciej niz miesiac ..

J.





Temat: Kompresor a sprężone powietrze
Sprężarka to bardzo dobry wynalazek. Używamy takiej w pracy  -
rewelacja. Koszt wersji z butlą 25l około 800 zł. Ciśnienie 8Atm,
wydmuchuje dosłownie wszystko. Choćby nie wiem co i jak było zasyfione
po 3 min lsni jak nowe. Nawet zapachy wydmucha :-)

Jest tylko minus - coś z tym kurzem trzeba robić. Czyszczenie w
zamkniętym pomieszczeniu to rychła pylica płuc. Przy dobrze zasyfionym
sprzecie kurzu jest tak dużo że z zewnątrz wygląda jakby się paliło.
Kłęby przez które mało widać. Trzeba albo na podwórku albo mieć komorę
taką jak do piaskowania.





Temat: Mały remont ( sprzęgło ) plus kilka spraw ...
Witam, dwa dni temu wyjąłem serce Fiero V6 z zamiarem dostania się do sprzęgła. Operacja się udała teraz tylko szukać zestawu do V6 5spd. Jako, że cała komora silnikowa jest pusta to zamierzam ją oczyścić z piachu, smaru rdzy, wymienić uszkodzony uchwyt akumulatora ( zeżarty przez rdzę ) i wszystko zabezpieczyć przed rdzą ( cortanin F ) później podkład i pewnie prysnę to wszystko na czarno. Belka pod silnikiem do piaskowania zabezpieczania od rdzy i malowania.

jakby kogoś interesowały fotki z remontu to pierwsza część tutaj:

http://picasaweb.google.com/Fiero.SE.V6/Fiero

jutro wrzucę zdjęcia sprzęgła i tego co zostało z łożyska oraz wyczyszczonej skrzynki biegów - aluminium się świeci - miodzio widok.

Adam dnia Czw Paź 11, 2007 5:09 pm, w całości zmieniany 1 raz



Temat: nadruki na kubkach - kupie


Polecam metodę piaskowania, potrzebna do tego tylko specjalna komora i
wyposarzenie, polega to na zdarciu zewnętrznej warstwy materiału, wygląda
super, można stosować na szkle, porcelanie, porcelicie, drzewie itp.
Można wykonać grawer z dokładnościa rastra. Jeśli ktoś jest zainteresowany
proszę o kontakt, mam namiary na firmę, która produkuje takie urządzenia w
przystępnej cenie, oraz kilka zdjęć z wykonanymi w ten sposób grawerami.


Posiadam takie urządzenie i mam mieszane uczucia co do niego!
Po pierwsze folie, których używa się do tworzenia masek są strasznie drogie
ok 35 zł za A4!!!
Po drugie wykonywanie większych serii jest bardzo pracochłonne (za co nie
zawsze chce zapłacic Klient)
Po trzecie sprawa wygląda na prostą tylko na pierwszy rzut oka (i
teoretycznie) nam zajęło około pół roku aby dopracować technologię na tyle
żeby sprawdzała się w większości sytuacji.
Po czwarte na codzień trzeba borykać się z różnymi problemami (a to
kompresor ma za mała wydajność- co powoduje długie przerwy w pracy, a to coś
jest nie tak ze ścierniwem, itp)
chociaż przyznaje efekt czasami wychodzi całkiem niezły

Pozdrawiam
Jarek





Temat: Balbina - sezon 2009 :)


Daj spokój narbisz sobie klopotów tylko. Tego piachu i pylu kanałów nigdy sie nie pozbędzisz..


Właśnie tak się zastanawiam czy gra jest warta świeczki, zasadniczo blok jest w dobrej kondycji wizualnej więc chyba go tylko porządnie doczyszczę i się jednak nie będę pierdzielił w piaskowanie.

Bombel, wcześniej sam nigdy silnika nie rozbierałem ale tutaj jest to naprawdę banalnie proste.. i wystaczy mieć jako takie pojęcie o mechanice i wiedzieć co z czym się je

Na razie kompletuję części, plan jest taki żeby w dwa miesiące się z tym wyrobić i odpicować komorę silnika na tip top



Temat: Tuning
No cóż. O piaskowaniu wiem, że robi niezłe efekty na metalu, ale dzieje się to w specjalnej komorze lub takim urządzeniem podobnym do Karthera (?). Tyle, że efekt ten widziałem na płytkach granitowych. Zabieg ten zmniejszał poślizg na polerowanym granicie (?) (schody)
Mogę umieścić foto piaskowanej znalezionej podkowy, przed i po.
Ale to jakby ktoś chciałby zobaczyć o czym mowa.



Temat: Vino1986 - Renault 5 Alpine Turbo

Maluje wszystko, po wszystkim i na wszystkim.
Opona, felga, maglownica, przewody, linki, nic mu się nie oprze...

Komora silnika w ogóle nie przygotowana do malowania, nawet nie wyczyszczona.


a wiec :
opony do wymiany,
felgi do piaskowania i malowania,
maglownic mam chyba z 4 i ta to tylko tak do przepychania byla zalozona,
przewody do wymiany izolacja na nich i w plastikowe izolatory laduja,
linki tez do wymiany bo sie nie nadaja do niczego,
przewody hamulcowe beda nowe miedziane i pompa hamulcowa bedzie w innym kolorze wiec moim zdaniem nie rzutuje to w niczym ze sa pomalowane...




Temat: Aerografia
http://www.lakierowanko.info/

To się co nieco dowiesz. Jest kilka osób które malują aerografem.

A co bo malowania, to:
-piaskowanie
-ja papierem jeszcze przetarłem wszystko (240)
-odtłuszczanie (np. APP robi dobre, ja mam na razie Novola odtłuszczacz i ok jest, ok12zł za 1l)
-podkład reaktywny (wash primer, może być novola, komplet 1:1)
-na to może iść epoksyd
-szlifowanie np. 240 - 300 i wyruwnanie co nieco
-odtłuszczenie całości
-szpachlowanie (goldcar ma fajne szpachle, taka sama ale w mniejszym: opakowaniuhttp://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=265832384
-obrabianie od (grube warstwy, z grubsza 80) później 120-180-220-240
-odtłuszczenie całości
-podkład akrylowy (dobrej firmy, nie należy tu oszczędzać np RM, Dupont, i jak na forum poczytasz to i Novol ok będzie)
-później 400 obrotówka (sucho), albo 800 ręcznie (woda) pod srebrne kolory, perłę to i 1200, no ale każdy ma swoje zdanie
-później odtłuścić
-pomalować np akrylem, lub baza + klar (po odparowaniu i przetarciu antystatyczną - klar, bo raczej nikt komory tutaj nie ma i syfy będą osiadać)
-jak nie wyjdzie lustro, to papierek 2000-2500, a nawet 3000 i szlifowanie na mokro, później pasta np G3, mleczka polerskie itp.
-na koniec piwko i cieszenie się z supeeerrrr maszyny

ps. nikt się nie musi zgadzać ze mną, sam tak robię i ok jest.



Temat: WFM z 1965r
Mam te mikrogranulki z allegro, 4 kg, ale szkoda mi ich wsypywac do piaskarki, bo po 1: za mało ich jest, a po 2 to chwila moment i ich nie będzie :/ Musiałbym zrobic jakąś 2 komorę, małą do silników tylko, bardzo szczelną, bo inaczej to gra nie warta świeczki, za drogo wychodzi :/

Poza tym efekt po piaskowaniu bardzo drobnym piaskiem mnie zadowala. WFM i tak będzie wyjeżdżała w baaardzo ładne dni, resztę będzie stała, więc o smary, oleje itp brudzące silnik raczej martwic się nie będę hehe



Temat: Blachy
Z tego co dowiedziałem się już w 2001 r w serwisie korozja wokół grila to standard. Ja miałem maske malowaną na gwarancji a i tak po dwóch latach musiałem poprawiac. Teraz z maska spokój ale wlew paliwa na dolnym zgrzewie jest rudy i praktycznie wszystkie elementy ocynkowane w komorze silnkowej i pod podłogą mają zaczątki rdzy. Jak mam czas to sobie wykrecam po kawalku , piaskuję , 1x minia + 2xchlorokauczuk . Tylko ,ze to zabawa dla hobbysty i volvo powinno swoim miłośnikom dostarczac innych rozrywek niż warsztatowe. Poza tym na gwarancji padły nity docisku sprzęgła i plastikowy łącznik kolumny kierowniczej. W przypadku sprzęgła zjazd na lawecie i auto zastępcze a na dodatek zmiana bit map w celu zmniejszenia momentu obrotowego by nowe sprzęgło dluzej pochodziło. Chodzi do dzisiaj tylko pozostal duży niesmak z kontaktów z siecią serwisową volvo.



Temat: Życie BMW 850ci
Obecnie jedno i zrobione dziś telefonem więc szału nie ma.
Chronologicznie do postępu prac będą pózniej zamieszczone.


Jak widać auto już stoi w komorze i jest zapodkładowane po piaskowaniu .



Temat: Nie stać nas na taką stocznię
z twoich ogólnikowych wypowiedzi widać że nigdy nie czytaleś lektury tylko gdzies coś slyszałeś i wysnuleś własne wywody nieadekwatne z rzeczywistą prawdą
specjalistów to mamy w stoczniach najlepszych w europie!!!
wyposażenie-mogłob y być lepsze ,owszem do 2000 roku stocznia inwestowała w nowe technologie--plazma do cięcia blachy najnowocześniejsza w europie!!
komory wielogabarytowe do piaskowania i malowania całych sekcji!!
najnowsza cynkownia w europie!!
kolego!! w dalszym ciągu przystajesz przy swoim???
niestety stocznie rozwijającą sie zniszczyli komuniści wraz z bankami nie udzielając 40 mln $ kredytu a po 2002 rokussn byla nieudolnie prowadzona przez polityków i zabierającą mnóstwo kasy ARP oraz KORPORACJE POLSKIE STOCZNIE---kilkaset osób zatrudnionych w tych obu firmach przy zarobkach kilunastu tys miesiecznie pochłaniałowiele milionów zarobionych przez stocznie
ps.
jest wiele instytucji które przynoszą straty i nie likwidujemy ich bo są potrzebne dla cołoksztaltu np:
wojsko!!!niepotrzebne dla nikogo w dalszym ciagu zarzadzanie komunistyczne "13" odprawy mundurówki mieszkania pożyczki bezzwrotne itd itp



Temat: [E28] Lozysko przod
Piaskowanie ma być w komorze czy pistoletem? Bo trzeba pamiętać, że piasta jest na osi której nie zaleca się raczej piaskować



Temat: pistolet do piaskowania
Ostatnio piaskowałem prawie całą komorę silnika w astrze H.We wszystkich dostępnych miejscach szlifierką,a resztę piaskowanie.Zajęło mi to prawie dwa dni.Kompresor od 7-10 atm więc daje radę .Praca dla cierpliwych.



Temat: Dotacja na komorę śrutowniczą
Witam,

Proszę o pomoc - czy istnieje szansa na skorzystanie z dotacji przy zakupie komory śrutowniczej służącej do piaskowania?
Proszę o info na priv

Pozdrawiam



Temat: PIASKOWANIE AUTA
Hejka czy ktos wie gdzie można wypiaskowac podwozie komore silnika ?Ile taka operacja kosztuje ? .Najlepiej w Bielsku lub okolice.



Temat: lufa jak ja wykręcić ??????
Koledzy
mam wykopka 98k po piaskowaniu jest całkiem dobry jednak nie moge wykręcić lufy z komory. Jak to zrobić żeby nie zniszczyć fanta.
Może tam jest inny gwint ??



Temat: MECHANIKA-KLIMATYZACJA-PIASKOWANIE-KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
Witam wszystkich forumowiczów!!!

Mam do zaoferowania nastepujace usługi:

Machanika pojazdowa w pelnym zakresie

-serwisowa wymiana oleju.

Polega na oproznieniu ukladu smarowania,czyszczeniem ukladu pod cisnieniem specjalnym detergentem(nie uszkadzajacego lozysk oraz uszczelniaczy),wymianie filtra oraz zalanie swiezym olejem.
PAMIETAJ!!!!!!!!

Bez wzgledu na sposob usuwania oleju(tradycyjne zlanie przez korek lub zastosowanie wysysarki)w silniku zawsze pozostaną resztki oleju oraz różne zanieczyszczenia stałe. Ze względu na konstrukcję silnika i samego układu smarowania po usunięciu zużytego oleju pozostanie w nim około od 0,5 do 0,8 litra przepracowanego oleju, opiłki metali, produkty zużycia (sód, ołów, żelazo, krzem, chrom) oraz substancje zanieczyszczające (siarka, sadze). Ma to bardzo niekorzystny wpływ na dalszą eksploatację silnika pomimo napełnienia układu nowym, świeżym olejem. Substancje te mieszają się z nowym olejem powodując jego szybsze i nadmierne zużycie. W przeszłości jedynym skutecznym sposobem uniknięcia tego niepożądanego procesu było zalanie układu świeżym olejem, uruchomienie go na kilka minut oraz ponowne spuszczenie oleju. Wówczas pozostałe po pierwszym zlaniu resztki w miarę skutecznie wymieszane zostały z nowym olejem i usunięte z układu przy ponownym spuszczeniu oleju. Był to proces, który znacznie (dwukrotnie) podwyższał koszt wymiany oleju w układzie smarowania.

-Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegow!!!
Metoda podobna do opisanej powyzej

Czyszczenie calego Układu zasilania paliwem
-Czyszczenie systemu paliwowego bez demontażu:
Czyszczenie wtryskiwaczy we wszystkich silnikach; rozwiązuje problemy spowodowane osadami węgla nagromadzonymi w systemie paliwowym silnika (stukanie silnika, niedostateczna moc, zwiększenie zużycia paliwa, problemy ze startem itp.). Czyszczenie wtryskiwaczy metoda ultradzwiekowa(oraz innymi metodami)
Czyszczenie systemu paliwa i komory spalania łącznie z cylindrami, tłokami, przepustnicą oraz zaworem wlotowym/ wylotowym.
Czyszczenie kolektora dolotowego.

Cała operacja odbywa sie bez demontazu jakiegokolwiek podzespolu!!!

Klimatyzacja
Pelen zakres uslug tzn.

Napelnianie
Odgrzybianie
Naprawa
Caloroczny przeglad

Komputerowa diagnostyka
W pelnym zakresie

PIASKOWANIE

Piaskowanie skorodowanych elementow nadwodzia,podwozia,zaciskow hamulcowych,bebnow.itd.

Oferuje rowniez uslugi Blacharskie,wykonywane przez blacharza z 25letnim doswiadczeniem zawodowym.Zapewniam jakosc oraz GWARANCJE!!

GG;12248815 tel;698-906-035

Zaklad miesci sie w Rumi.

Wiecej info na GG lub tel.

NA WSZYSTKIE W/W USLUGI UDZIELAM GWARANCJI!!!

POZDRAWIAM I ZAPRASZAM



Temat: Po wymianie oleju


| że żeczywiście olej jest nowy (a nie że servis mnie zrobił w konia i
| oleju w rzeczywistości nie zmienił...).
| Pytam z ciekawości, nie podejrzewam żadnego servisu o takie rzeczy

| na miarce oleju zobaczysz roznice

chodziło mi bardziej o to jak silnik zareaguje na nowy olej:
 - przybędzie/ubędzie 20 KM
 - V max spadnie/wzrośnie o 20 km/h
 - silnik będzie się dłużej/kr rozgrzewał do nominalej pracy,..
 - silnik będzie głośniejszy / cichszy
 - itd ...


jesli autko brało ci olej to teraz bedziesz miał lepsza mieszanke
paliwo/olej, wtryskiwacze beda lepiej smarowane ;)))
a tak powaznie to ze swojego skromnego doswiadczenia powiem ci, ze jesli
wszystkie uklady (chlodzacy, hamulcowy, wspomagania, zasilania paliwem,
itp.) masz sprawne to rzeczywiscie roznice zauwazysz tylko na bagnecie
olejowym. ale jezeli np. twoj uklad chlodzacy niedomaga (masz malo plynu,
nieszczelnosci [plyn zmieszany z olejem lub woda], termostat ci nawala albo
jeszcze cos innego) to roznice mozesz tez zauwazyc na wskaznikach temp.
plynu chlodzacego. i temp. oleju. powod jest taki, ze nowy olej ma rowniez
niezle wlasnosci chlodzace i jesli ze starym silnik szybko ci sie nagrzewal
to po wymianie te zmiany moga nie byc juz tak gwaltowne.
nie wiem czy tak to dziala w twoim autku, ale w moim swego czasu (przed
wymiana uszczelki pod glowica, paska rozrzadu, pierscieni tlokowych i
piaskowaniu komor wtryskiwaczy) byly takie historie. po przejechaniu 20 km
(na starym oleju) oba wentylatory na chlodnicy dzialaly jeszcze przez jakies
5 minut po wylaczeniu silnika + temp. plynu ~ 100-110C + temp. oleju 90C
(nawet zima). po remoncie ale nadal na starym oleju sytuacja niewiele sie
poprawila: 3 min + ~90C plyn + 80C olej. Po wymianie oleju (notabene z
Castrol GTX na Mobil Super M, oba 15W-40) wentylatorki cichna wraz z
wyjeciem kluczyka a temp. nie podnosi sie na wiecej niz 60C [plyn] i 50C
[olej] (i to przy ostrej jezdzie). tyle wywnioskowalem.
patrz i obserwuj swoj samochod, notuj co jakis czas wskazania z deski a na
wiele pytan bedziesz mogl pozniej sam sobie odpowiedziec.





Temat: ORZ -na stanowisku piaskowania
Zaraz zaraz bo sie chyba pogubiłem.
Temat był o piaskowaniu a nie śrutowaniu - 2 całkiem różne maszyny i całkiem różne procesy technologiczne oczyszcania materiału.

Śrutownice można sobie postawić w zasadzie nawet na środku hali - bo i tak cały proces odbywa się w zasadzie w komorze zamkniętej maszyny. Co najwyżej resztki śrutu moga się poniewierać na podłodze.
Piaskarka wymaga pomieszczenia szczelnego i zgodnie z zaleceniami producenta ma to być pomieszczenie z bardzo dobrym wyciągiem, filtrami itp.
Więc jak by nie było sam piaskarz nie ma kontaktu z ta malarnią nio chyba, że lata z tą dysza po hali i piaskuje gdzie się da (należy współczuć pozostałym pracownikom). Wtedy można mu całą litanię róznych wymyślnych zagrożeń przypisać .

Ten pożar do mnie nie przemawia przy piaskowaniu.
Ale skoro może mieć pożar to i proponuje mu dać jeszcze jako zagrożenia pochwycenie przez urządzenia wyciągowe. Bo może go zassać zarówno przy piaskowaniu jak i przez wyciąg w malarni.

Co do pochwał PIPowców i ich kompetencji to można wiele dyskutować (ale gratuluję!!!!). Zasada jest prosta jak nie dyskutujesz i jesteś potulna a na dodatek dajesz mu do xerowania gotowe materiały to jesteś super i nawet na piśmie możesz dostac taką pochwałę (pracodawca jest wtedy w 7 niebie, że ma takiego pracownika). A jak zaczynasz mu udowadniać, że jego wiedza teoretyczna mija sie i to znacząco z rzeczywistością to jesteś wróg i w nakazie to on ci pokarze kto tu rządzi. Znam takich książkowców co nawet pytają co to za maszyna, co się nią robi i jaka jest jej zasada działania. Potem wypisuje litanie - bzdetów bo coś musza napisać (typu: nie ma tabliczki, dziurka w podłodze, brudna ściana, pracownik nieogolony itp)



Temat: WFM z 1965r
Co do piaskowania. To na kilku zdjęciach jest taka metalowa, z dziurami na ręce, przystosowana do zmiany rękawic (2 blachy ściskane na śruby) ze spadem na 1 stronę i otworem do zsypania wszystkiego (jest tam przykręcona i uszczelniona pianka na śruby i motylkowe nakrętki od spodu - szybka wymiana korundu na piasek - prawie jak mąka - zajeb... efekt na aluminium, jak po szkiełkowaniu)
Cała "skrzynka" jest zrobiona z blachy ocynkowanej uszczelnionej sylikonem.
Po jednej stronie mam otwór odpowietrzający (bez filtra itp (na razie) i uszczelniony 5m wąż z pistoletem na stałe zamontowany.
W środku jest zamocowana lampa (taka w plastikowej obudowie, na 230V)
Od góry jest teraz na rantach kątownika położone w 2 rzędach taka pianka to uszczelniania drzwi (paski)
8 śrub M5 jest przyspawanych od spotu.
Na to przychodzi taka sklejka, z wyciętym i zamontowanym szkłem na to (była plexy, ale się "mleko" zrobiło z niej)
to wszystko jest przykręcone 8 nakrętkami motylkowymi.
Światła dodaje też 150W halogen skierowany w środek.

Porobię fotki w piątek albo sobotę (komory), troszkę więcej detalów WFM też, będzie się od czego odnieść w późniejszym czasie

Tak poza to najważniejsze:
komora 90l na allegro około 400zł
ja na swoją wydałem:
60 pistolet
wąż z kompletu około 10zł
rękawice (motocyklowe z doszytą skórą 0zł (muszę zrobić nowe)
2 silikony 20zł
plexy/szkło 0zł
sklejka 0zł
blacha (200x100x0,1cm) 49zł (jeszcze mi zostały kawałki, przyda si)
lampa (ja miałem, ale w sumie sam halogen 150W postawiony na szybie za 15zł mi wystarcza)
Do tego nakrętki z 6zł
Ta uszczelka z 10zł
elektrody z 5zł
nity z 5zł
No i to był stolik masywny pod wiertarkę stołową, oczywiście przerobiłem to, ale tak myślę że 2x 6m profil itp wystarczy na dowolną komorę (u mnie mieści się felga 19 cali, błotnik od wfm (ciężko piaskować ale zrobił bym większą gdybym miał większą bazę do przeróbek)
Tak myślę że około 130l ona ma. Koszt to ok. 180zł (oczywiście jak będziesz robił to około 250zł Cię wyniesie z kupieniem wszystkiego i zrobieniem większej tak myślę że z 150l (nowe rękawice z allegro, profil itp) No chyba że masz sporo odpadków to i za prawie darmochę
zrobisz Tylko posiedzieć trzeba



Temat: piaskowanie
Cześć:
Ja piaskowałem swojego 1303 z tym , że własnymi środkami , lecz uważam że
koszt robocizny jeżeli chodzi o ścierniwo korundowe z ziarnistości 60 to
wynosi ok 400- 600zł i jest to cena wygórowana.
Mocno zniszczone przez czas , lub nie tylko pojazdy radził bym szkiełkować .
Mikrokulki szklane to drobne ścierniwo , które jest delikatniejsze w
degradacji rodzimego materiału, lecz skutecznie usuwa to co potrzeba. Jest
to technologia stosowana do oczyszczania łopatek  wirników turbin parowych.
Koszt ścierniwa to ok 1000euro za tonę , więc polecam kożystać tylko i
wyłącznie z usług kogoś kto ma do tego celu specjalną komorę , gdyż  tego
ścierniwa można użyć do 10 razy i koszt  przez to będzie mniejszy.
Najlepszym rozwiązaniem po piaskowaniu jest zabezpieczenie lakierowaniem
proszkowym.

Zainteresowanych zapraszam na moją stronę:

Witam

Znalazlem na stronie ze stron offroad opinie na temat warsztatu
piaskujacego
nadwozia w Wawie, moze kogos zainteresuje, cennik niestety jest z 2000
roku:

| Wszelki prace typu piaskowanie, odrdzewianie malowanie proszkowe różnych
konstrukcji np. bagażniki dachowe, felgi, czy ramy - polecam zakład na ul
.
Rosy 8 tel. 642 19 19 - mimo różnych opinii ja miałem wszystko robione
| szybko i bardzo solidnie - cena 1 m2 powłoki wynosi 60 pln + Vat dla
potrzebujących rachunki.( w skład tego metra wchodzi piaskowanie , lakier
cynkowy antykorozyjny i lakier nawierzchniowy ,oczywiście proszkowy we
wszystkich kolorach tęczy , połysk , mat czy półmat). Felgi 15' - piasek
+lakierowanie 60 pln/szt.

Zastanawia mnie ten lakier cynkowy, wiecie cos na ten temat ? Zastanawia
mnie jaka jest powierzchnia Garbusa w metrach kwadratowych.

pozdrawiam Karol Wanelik

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody.garbusy






Temat: nadruki na kubkach - kupie


----- Original Message -----

Sent: Tuesday, January 13, 2004 9:16 PM
Subject: Re: nadruki na kubkach - kupie

| Polecam metodę piaskowania, potrzebna do tego tylko specjalna komora i
| wyposarzenie, polega to na zdarciu zewnętrznej warstwy materiału,
wygląda
| super, można stosować na szkle, porcelanie, porcelicie, drzewie itp.
| Można wykonać grawer z dokładnościa rastra. Jeśli ktoś jest
zainteresowany
| proszę o kontakt, mam namiary na firmę, która produkuje takie urządzenia
w
| przystępnej cenie, oraz kilka zdjęć z wykonanymi w ten sposób grawerami.

Posiadam takie urządzenie i mam mieszane uczucia co do niego!
Po pierwsze folie, których używa się do tworzenia masek są strasznie
drogie
ok 35 zł za A4!!!
Po drugie wykonywanie większych serii jest bardzo pracochłonne (za co nie
zawsze chce zapłacic Klient)
Po trzecie sprawa wygląda na prostą tylko na pierwszy rzut oka (i
teoretycznie) nam zajęło około pół roku aby dopracować technologię na tyle
żeby sprawdzała się w większości sytuacji.
Po czwarte na codzień trzeba borykać się z różnymi problemami (a to
kompresor ma za mała wydajność- co powoduje długie przerwy w pracy, a to
coś
jest nie tak ze ścierniwem, itp)
chociaż przyznaje efekt czasami wychodzi całkiem niezły


Jestem bardzo ciekawy tego od jakiej firmy w polsce Państwo zakupili tą
komorę, podejżewam, że do pewnej firmy z Krakowa??- jeśli tak to proszę się
nie dziwić, niestety Panowie z tej firmy potrafią dobrze chwalić swoje
produkty ale niestety komora wykonana z płyty meblowej raczej nie wytrzyma
odpowiedniego ciśnienia a i cały system jest raczej prosty(po odpowiednich
próbach),no i oglądałem i jestem w posiadaniu fotek wykonanych tą metodą
grawerów przez profesjonalistów i na profesjonalnym sprzęcie i byłem w
lekkim szoku. Fotki mogę podesłać jeśli ktoś chce.

Pozdrawiam
Łukasz




--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.dtp





Temat: Rzeźbienie silnika bez "radosnej twórczości".
Witam wszystkich

Stasiu, piękne zdjęcia tłoków. To są właśnie barwy nazwane przeze mnie jako graniczne. Taka struktura tłoka (jak po piaskowaniu) świadczy o „jechaniu po bandzie”. Zdejmujemy jeszcze pięć setek spod głowicy i nasz motorek wydaje łabędzi śpiew, i .... na złom. Jeden z naszych kolegów miał kiedyś ustawioną pojemność komory spalania na 0.8 cm3 (powinno być min 1.1 cm3). Silnik chodził jak burza ale tylko ok 15 minut, z czego ostatnie 10, tylko na pełnym gazie, i bez średnich obrotów. Po biegu okazało się, że tłok upalony był ok 2 mm i tyle samo głowica, co przy ogólnie nędznej ilości okrążeń, dawało ogólnie tak samo nędzny bilans zysków i strat.
Ja także próbowałem znaleźć swoją graniczną wielkość (małość) komory sprężania, i stwierdziłem że, zejście poniżej 1.2 cm3 już grozi upaleniem tłoka. Zależy to jeszcze od długości rury, i nie wiadomo od czego jeszcze, ale generalnie poniżej tej wartości należy bardzo uważnie obserwować tłok, czy nie dzieje się z nim nic złego. Ku przestrodze powiem tylko, że kosztowało mnie to kilka tłoków i mnóstwo roboty z układaniem nowej pary.
Generalnie w 90% przypadków, wraz z zwiększaniem stopnia sprężania, poprawiały się parametry silnika, ale kilka razy okazało się, że rozprężenie dało o dziwo lepszy efekt. Tak więc sprężanie silnika należy przeprowadzać małymi krokami tak aby nie przegapić tego najlepszego miejsca, i warto czasami dołożyć podkładkę i sprawdzić jak przy takich ustawieniach płynie nasz stateczek.
Na zakończenie tematu głowic, nie robiąc specjalnie nikomu akwizycji, ale dziękując naszemu koledze, powiem szczerze, że przez kilka ostatnich lat, najlepsze wyniki udało mi się osiągnąć na głowicach (tych na dwie świece) zakupionych u ... „Killera” (nazwisko i adres znane redakcji). Ale żeby zupełnie temat głowic wyczerpać, powiem, że i tak efekt końcowy niestety dużo więcej zależy od tego jak „wydrapiemy” dno naszej łódki, niż jak bardzo podrasujemy nasz silnik. Moim zdaniem 60% powodzenia to kształt dna ślizgu a reszta to motorek, a nie odwrotnie. Głowica w tym to może z 5%

Pozdrawiam

Maciej Duchiński




Temat: nadruki na kubkach - kupie


----- Original Message -----

Sent: Monday, January 12, 2004 8:14 PM
Subject: Re: nadruki na kubkach - kupie

 Proszę bardzo:
 http://www.primar-b.com.pl/main_reklama.html

podobne rzeczy sprzedaje tez romanik ( www.romanik.com.pl) ale to
wszystko jest termotransfer, a co za tym idzie mala trwalosc i wysokie
koszty (kubki musza byc specjalnie przygotowane i sa drogie).
Jesli maja byc to loga lub prosta grafika w wiekszym nakladzie to lepszy
juz jest sitodruk na odpowiednich urzadzeniach, specjanymi farbami do
ceramiki z aktywatorami powierzchni i wypalanie w piecu. A jeszcze
gdzies byl taki dowcip z papierami transerowymi i wypalaniem w microfali
ale nie wiem ile to jest warte.


Polecam metodę piaskowania, potrzebna do tego tylko specjalna komora i
wyposarzenie, polega to na zdarciu zewnętrznej warstwy materiału, wygląda
super, można stosować na szkle, porcelanie, porcelicie, drzewie itp.
Można wykonać grawer z dokładnościa rastra. Jeśli ktoś jest zainteresowany
proszę o kontakt, mam namiary na firmę, która produkuje takie urządzenia w
przystępnej cenie, oraz kilka zdjęć z wykonanymi w ten sposób grawerami.

Pozdrawiam
Łukasz


--
    ))   kreatyw.net::reklama::poligrafia::internet  ((
  ((        ------------------------------------      ))

                                      dekoduj rot-13


--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.dtp





Temat: Konfiguracja planu 3-tygodniowego (sic!)
08 III 2004

zakupi?em g?owic?
okaza?o si?, ?e z 1.6 nie pasuj± i koniec. a nawet

gdyby to i tak nie pasuj±, bo s± inne. a z 1.3 z golfa II te? nie podejdzie, bo nie maja one WOGÓLE komór w g?owicy.

(heheh).
wa?ki te? nie podejd± - inna ilo¶? podpar? i inny rozstaw krzywek

dorwa?em od razu 3 tylne szyby

i teraz musz? namierzy? jak±¶ foli? do ich obklejenia. ma kto¶ z Was poj?cie czym regeneruje si? scie?ki ogrzewania

szyby?

kolejna sprawa : ma kto¶ z Was mikro-pistolecik do piaskowania ?

dorwa?em w swe ?apska kilka

innych patentów, opisywa? b?d? na bierz±co. nale?± do nich pompki do spryskiwaczy, przedni grill, przeka?niki,

zbiorniczki ... aaaa, i t?oki z korbami z malacza. mo?e kto¶ chce taki polerowany na lustro t?ok z wygrawerowanymi

inicja?ami czy ksyw± czy czymkolwiek ? p.s. t?ok jest ca?kowicie niepraktyczny, cho? je¶li uda mis ie dorwa? t?oki z

kamaza czy czego¶ podobnego to mo?e lampk? z nich zrobi?. ma 12V oczywi¶cie z wykorzystaniem reflektora

samochodowego :

przy okazji pytanie dotycz±ce spojlerków i tak dalej. namierzy?em komplet przedniego i

tylnego zderzaka, dorabianego na zamówienie do golfa I. s± to du?e zderzaki - podobne do tych z 'II', ale pasuj±

only do 'I'. stan : tylny : ok, przedni : 2 p?kniecia i ma?y ubytek. ogólnie cie?kie, ale ?adne. czy cena 100 pln

za obydwa jest atrakcyjna? je¶li je wezme b?d? potrzebowa? porady do kogo si? zwróci? ze zleceniem ich odnowienia /

sklejenia / przygotowania do instalacji u mnie.

z wra?e? dnia dzisiejszego pozostaje mi jeszcze niezapomniany

widok ci??arowego silnika V10 ch?odzonego powietrzem (!) o mocy troch? ponad 400 HP, motoru scanii o pojemno¶ci 14

litrów (V8 oczywi¶cie) i kilku innych wynalazków. przy okazji dowiedzia?em si?, ?e istniej± felgi - bli?niaki o

rozmiarach 14", 16", 17.5" i wi?ksze, które mnie ju? nie interesuj±. kto z Was wie jakie rozmiary popularnych i

tanich opon mo?na dorwa? na takie obr?cze? najbardziej przyznam sie szczerze spodoba? mi si? bli?niak z 2 obr?czy

17.5", z za?o?onymi dwiema gumami 285x70 R17.5. efekt? : masakra! 60 cm szeroko¶ci gumy na jedn± strone

pojazdu.

c.d.n. tumoro? if zrobi? cokolwiek co b?dzie godne opisania




Temat: Spalona komora silnika
Autor Wiadomość

Darek

Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 26

Wysłany: 13 Lut 2006 12:52 pm Temat postu: Spalona komora silnika - lakier

--------------------------------------------------------------------------------

Witam
Mam do zrobienia auto po spaleniu komory silnika, maski i odymione mocno błotniki. Mam pytanko jak sie za to zabrać? Oczyścić dokładnie , a może piaskować i zacząć naprawę tak jak normalnej blachy, czy może zastosować specjalne podkłady. Blache na masce troche pokrzywiło,ale po bańkowaniu wyszło całkiem nieźle. Zastanawia mnie jak będzie sie zachowywać powłoka lak. na przegrzanej blaszce. Może z maską nie kombinować tylko wymiana i do przodu. Pozdrawiam.

Autor Wiadomość

andrew

Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 150
Skąd: gdynia

Wysłany: 13 Lut 2006 02:08 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

możesz miec kłopoty z blachą . bedzie bardzo miękka , poza tym dla pewności lepiej wypiaskowac , chyba ,że masz pewność , ze lakier nie spuchł od ciepła.
ja bym się nie bawił:
piasek na komore a wszystkie lużne blachy do wymiany i wiem , mam pewność , że nie mam replaya .

Autor Wiadomość

wojtas-k3

Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 13

Wysłany: 16 Lut 2006 08:09 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

na pewno blachy ucierpiały,ale myślę że nie będą aż takie miękkie? tak jak andrew mówi, wymień co się da,z blach zewnętrznych. bo kitować maskę ,jeszcze i po spaleniu,chyba że to unikat? tylko piaskowanie - pięknie wszystko usunie. gorzej w profilach. tu musisz przyłożyć wagę do zabezpieczenia przed korozją. po piaskowaniu podkład trawienny lub epoxyd mokro na mokro,wzależności co chcesz dalej robić? ze szlifem czy bez. oczywiście piękny efekt ,nałożenia masy silikonowej poliuretanowej i w kolor.można ładnie odtworzyć taką wnęke,pamiętaj tylko o profilach.pozdrawiam

Autor Wiadomość

Darek

Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 26

Wysłany: 16 Lut 2006 08:53 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Witam, zrobie dokładnie tak jak radzicie maska poszła w 3... dy, błotniki zostają a komora sie bedzie piaskować. To auto to żaden unikat a jest nim fiat uno ,tylko właciciel zaparł sie żeby pozostać przy starej masce,ale udało mi sie go przekonać. Wytłumaczyłem ze nie bardzo widze sens kitowania przy cenie w uzywce plus minus 100zl,pozatym jak chlapnie macha to kit w kubełek bedzie trzeba zbierac i moze sie okazac ze i tak skończy sie na wymianie.
Tak więc wypiaskujemy, zabezpieczymy i kolorek.
Wielkie dzieki pozdrawiam.

Autor Wiadomość

Gość

Wysłany: 17 Lut 2006 10:07 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

spokojnie jeszcze parę lat pojeżdzi.

Autor Wiadomość

Gość

Wysłany: 19 Lut 2006 01:07 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Też mam teraz autko po spaleniu do naprawy. Uszkodzeniu uległa maska. Jest trochę przegrzana ale myślę że nie ma sensu wymieniać. W miejscu ciemnej plamy (tej dolnej małej) jest tylko lekki dołek, nie ma "wybrzuszenia".
Po za miejscem opalonym lakier jest nie naruszony.
Mam zamiar to miejsce zeszlifować do blachy, podkład epoksydowy, szpachel ALU, podkład Novol 5:1

Nie wiem czy po szpachli na calość dać jeszcze epoksyd czy już nie.?

Od spodu zeszlifuję to co trzeba, epoksyd i na to lakier.

Autor Wiadomość

wojtas-k3

Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 13

Wysłany: 19 Lut 2006 11:22 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

około trzydziestu-czterdziestu micron epoksydu na szpachlę iprzeszlify. to będzie bdb odcięcie i zabezpieczenie antykor. nanoszenie podkładu trochę sie przeciąga ,o dwie warstwy epoxa i czasu na podeschnięcie,ale to ma swój cel. w systemie PALINAL zawsze tak robię. mam bdb epoksyd mokro na mokro.dość szybko podsycha i po tym 2K 5/1 dwie warstwy. to tworzy solidną barierę pod lakier.po dobrym wysezonowaniu podkładów możemy być spokojni o wygląd lakieru,a o to chyba chodzi pozdrawiam. miałem kiedyś trochę bardziej zdymione autko



Temat: SZKIEŁKOWANIE SILNIKA
Jak wygląda proces szkiełkowania?
Elementy przeznaczone do szkiełkowania umieszczane są w komorze do której operator wsuwa ręce poprzez specjalne rękawy, oświetla obrabiany element wewnątrz komory i strumieniem szklanego granulatu czyści element.

Ile to kosztuje?
Jak zawszy w takich sytuacjach jest to cena umowna. Za silnik od Jawy TS350 w 2002 roku zapłaciłem 450 zł. Szkiełkowaniu podlegały kartery z zewnątrz i częściowo wewnątrz (po stronie pracującego łańcucha oraz wnętrze skrzyni korbowej, oba dekielki, króciec ssania, dwa cylindry, dwa elementy mocujące kolanka wydechów oraz dwie głowice. Większy silnik typu bokser od ruska – kosztuje jakieś 500 – 600 zł. Czy to dużo czy mało każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Jeżeli robi się motor dla siebie, a nie na sprzedaż, jeśli ma się jakiegoś strasznego brudasa, jeśli remontuje się jakiś cenny zabytek to warto się o to pokusić. Stosunkowo drogie są elementy żebrowane – takie jak cylindry, czy głowice – ze względu na duży nakład pracy jakiego wymagają. Kartery i dekle, choć są większe – szkiełkuje się łatwiej.

Kto wykonuje szkiełkowanie?
Fachowców jest mało, a to ze względu na to, że w Polsce nie jest dostępny granulat do szkiełkowania i trzeba go sprowadzać z Niemiec. Godnym polecenia fachowcem jest Darek Palmowski z Łodzi. Zawsze można go znaleźć w jego pubie Iron Horse niedaleko dworca Łódź Fabryczna, lub pod telefonem (0-prefix-42) 611-10-61 lub 0601-234-824. Darek jest dodatkowo starym wyjadaczem motocyklowym i na pewno gdy dostanie elementy motocykla to dokładnie będzie wiedział co ma z tym zrobić.

Jak należy przygotować powierzchnię?
Jak zawsze – jak najlepiej. Chodzi głównie o to, żeby nie dawać elementów prosto z rajdu po bezdrożach. Trzeba je oczyścić z lepkiego, tłustego smaru – najlepiej benzyną ekstrakcyjną. Pozostawienie syfu na elementach spowoduje, że szkiełkowanie zamiast je usunąć dodatkowo je rozmaże po powierzchni. Ja skorzystałem z okazji i przed oddaniem elementów do szkiełkowania wyrównałem pilnikiem oraz tarczą ścierną niektóre nierówności elementów – np. wyrównałem krawędzie żeber na cylindrach, usunąłem pozostałości po miejscach wlewania materiału do formy odlewniczej.

Czy należy zabezpieczać powierzchnie?
Generalnie nie. Szkiełkowanie jest tak delikatne, że nie ma takiej potrzeby. Nie ma potrzeby zabezpieczania gwintów szpilek, gwintów otworów na świece, komory spalania, gniazd łożysk czy powierzchni przylgowych. Wprost przeciwnie – tym ostatnim szkiełkowanie wyjdzie na dobre. Można natomiast zabezpieczyć wnętrze szklanek w cylindrach, jeżeli trafiają one do szkiełkowania po szlifie, a nie przez nim. Po wyszkiełkowaniu całą powierzchnię dobrze jest przedmuchać sprężonym powietrzem, aby usunąć resztki granulatu.

Czy można oddać silnik do szkiełkowania w całości?
Moim zdaniem raczej nie. Po pierwsze nie zmieściłby się do urządzenia do szkiełkowania, poza tym pył i granulat z procesu, mógłby przedostać się w niepożądane miejsca – np. do łożysk, do wnętrza cylindra, itd.

Jak zabezpieczać powierzchnię po szkiełkowaniu?
Najlepiej wcale! Żeby nie utracić otrzymanego efektu. To może trochę wbrew logice, ale naprawdę wystarczy od czasu do czasu przemyć element czystą benzyną ekstrakcyjną. Twierdzę tak, ponieważ widziałem kilka silników wyszkiełkowanych dawno temu i zachowujących swój wygląd do dziś bez żadnego uszczerbku na estetyce. Trzeba mieć na uwadze, że położenie jakiejkolwiek farby czy lakieru na chłodzony powietrzem silnik może w niektórych przypadkach pogorszyć odprowadzanie ciepła (chociaż czasami pozwala uniknąć tworzenia się warstwy tlenków na powierzchni aluminium, które stanowią jeszcze większą barierę cieplną niż farba). Anodowanie aluminium ma szansę powodzenia tylko w przypadku czystego aluminium, a nie stopu takiego jak materiał silnika.

Czy szkiełkowania można dokonywać w warunkach domowych przy użyciu kompresora i potłuczonego drobno szkła?
Przypuszczalnie maszyna do szkiełkowania jest identyczna jak maszyna do piaskowania. Jednak do szkiełkowania używa się specjalnego granulatu w postaci kuleczek, to właśnie te kuleczki dają gładkość powierzchni. W żadnym razie nie jest to tłuczone szkło.



Temat: Kolejność warstw po piaskowaniu
wojtek
Gość

Wysłany: Czw Sty 19, 2006 7:27 pm Temat postu: Kolejność warstw po piaskowaniu

--------------------------------------------------------------------------------

Witam,
Po zdarciu wszystkich starych powłok do żywego jaka powinna być kolejność nowych ? podkład reaktywny, podkład epoksydowy, szpachel, podkład akryl, baza ? Prosze o wskazówki. Auto ponad trzydziestoletnie w rekonstrukcji.
Z góry Dzięki, Pozdrawiam!

Powrót do góry

kkazik40

Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 3

Wysłany: Czw Sty 19, 2006 8:28 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Witam.
Jeżeli chcesz to wykonać poprawnie i być zadowolony z wykonanej pracy,
proponuje użyć gruntu cienkowarstwowego, zastosowanego w zależności od kolejnych powłok.
Czyli pod tzw. podkłady akrylowe, albo pod szpachlówkę natryskową (polecam przy renowacji starszych samochodów).
Szanujące się firmy mają przynajmniej jeden w swojej ofercie.
Warto zainwestować w dobry grunt.

Powrót do góry

wojtek
Gość

Wysłany: Czw Sty 19, 2006 9:30 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

a w miejscach gdzie szpachlówka natryskowa będzie za cienka, jaki szpachel dać? słyszałem o szpachlu z żywicą i z aluminium.

Powrót do góry

pyton
Gość

Wysłany: Czw Sty 19, 2006 9:55 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

wojtek napisał:
a w miejscach gdzie szpachlówka natryskowa będzie za cienka, jaki szpachel dać? słyszałem o szpachlu z żywicą i z alumini

um.

jak masz pytania oczekujesz fachowej odp napisz pyton79@tlen.pl

Powrót do góry

lukas

Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 33

Wysłany: Czw Sty 19, 2006 9:55 pm Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Wojtek, kolejność warstw powinna być dokładnie taka jak napisałeś. Szpachlując na podkładzie będziesz miał ułatwione zadanie bo będziesz jak na dłoni widział wszelkie nierówności. Dodatkowo, jeżeli chcesz idealnie wyprowadzić powierzchnię to po szpachlowaniu zastosuj szpachlówkę natryskową, tylko pamiętaj że do jej rozcińczania są specjalne rozcieńczalniki. Na szpachlówkę natryskową nie kładź podkładu wypełniającego tylko międzywarstwowy. I najważniejsze - to autko przeżyło ponad 30 lat więc nie skuś się aby wszystko robić szybko bo tak się robi na giełdę, Ty każdą warstwę susz 3 razy dłużej niż Ci mówią wszyscy doradcy
_________________
Fajnie tu!

Powrót do góry

fifka

Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 298
Skąd: otwock
Wysłany: Pią Sty 20, 2006 10:49 am Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Zgadzam się z lukasem całkowicie.Mam kilka rekonstrukcji za sobą i wiem że szybkość jest tu zbędna.Przedstawiona przez wojtka kolejność jest jak najbardziej prawidłowa,z tym że trzeba uważać by nie poszpachlować przez pomyłkę na grunt reaktywny bo wszystko będzie złazić,warto też wybrać do pracy materiały renomowanego producenta by uniknąć niespodzianek i by efekt rekonstrukcji był trwały.Szpachlę z włóknem stosować należy na duże wypełnienia,natomiast z aluminium na dachy,maski ,komory silnika,okolice chłodnicy.Szpachla z aluminium doskonale odprowadza temperature dlatego dobrze ją stosować w miejscach narażonych na jej działanie.
pyton, czemu nie chcesz pogadać na forum?



Temat: Konserwacja antykorozyjna pojazdu - miniporadnik
Może trochę za późno bo zima się już zaczęła ale może się przyda (zwłasza do Skód 1xx) na przyszły rok – czyli kilka uwag co do konserwacji samochodu (na przykładzie Fiata).
Ponieważ Fiat Tipo którego nabyłem niedawno był w świetnym stanie blacharskim, postanowiłem je porządnie zakonserwować wykorzystując posiadaną wiedzę i posiadany w warsztacie sprzęt.
Pierwszy krok to mycie podwozia i komory silnika Karcherem. Koszt tej przyjemności w Białymstoku to ok 40zł. Zabieg ten oprócz wieloletniego brudu usuwa naruszoną lub słabo przylegającą konserwację podwozia. Po myciu okazało się że:
- Tipo było już kiedyś konserwowane, podejrzewam że w salonie, w okresie gwarancyjnym. Było to zrobione niechlujnie, a bitex był położony na niedomyte podwozie. Na szczęście karcher to zmył praktycznie w całości.
-Jak zwykle,mimo próśb o dokładne umycie podwozia, do roboty został wysłany pracownik dopiero co przyjęty do warsztatu i ranty błotników oraz kilka innych trudno dostępnych miejsc nie zostało domytych. Na szczęście posiadam myjkę ciśnieniową i poprawiłem to we własnym zakresie.
-Po myciu okazało się że podłoga w okolicach łączenia tylnych nadkoli i progów jest lekko skorodowana (powierzchownie), podobnie miała się sprawa z rantami progów, tylnym zawieszeniem i fragmentami przednich nadkoli (przy uchwycie przewodów hamulcowych). Reszta była nienaruszona.
Samochód po myciu stał 2 dni schnąc.
Konserwację wykonywałem w pozycji horyzontalnej. Co prawda posiadam kołyski do przewracania samochodu ale z powodu dobrego stanu podwozia (mniejszy zakres robót) nie skorzystałem z nich. Uniosłem po prostu samochód żabą i postawiłem tzw. na koziołkach.
Prace przebiegały w następującej kolejności:
- piaskowanie miejsc skorodowanych i czyszczenie ręczne tego co pozostało mimo mycia karcherem,
- naniesienie gruntu reaktywnego na wypiaskowane miejsca,
- malowanie podkładem akrylowym miejsc zagruntowanych,
-zabezpieczenie w/w podkładem wszelkich miejsc "wątpliwych" oraz takich z których np.usunąłem farbę w poszukiwaniu korozji,
-nanoszenie tzw. baranka na nadkola oraz progi. Baranek jest masą na bazie kauczuku więc jest bardziej elastyczny od mas bitumicznych i bardziej odporny na uderzenia kamieni. Natrysk wykonałem pistoletem do nakładania konserwacji. Baranek firmy NOVOL seria Economy ( seria Economy jest rzadsza i lepiej zalewa oryginalną konserwację). Dobra relacja cena/jakość.
-nanoszenie bitumicznej warstwy na podłogę, podłużnice itp stosując środek AUTOBIT firmy APP. Jest to środek dość rzadki i świetnie zalewa spękania oryginalnej konserwacji. Natrysk wykonałem pistoletem do nakładania konserwacji,
-nanoszenie bitumicznej warstwy na zawieszenie i inne drobiazgi stosując środek AUTOBIT firmy APP ale rozcieńczony, cieńszą warstwą. Natrysk wykonałem zwykłym pistoletem malarskim.
-konserwacja profili zamkniętych woskiem. Stosowałem środek firmy APP o barwie bursztynowej. Środek ten należy rozcieńczyć przed zastosowaniem aby pistolet rozpylał a nie pluł. Specjalny pistolet do nakładania wosku z wężykiem, a także inny, wg mego patentu.
Wosk wtryskiwałem :
* do wnętrza podłużnic podwozia poprzez otwory technologiczne,
* do podłużnic przednich oraz tylnych przez otwory technologiczne,
* w drzwi przednie i tylne po wykonaniu otworów fi10mm.
* w progi , wykorzystując fabryczne otwory zaślepione korkami,
* w profile zamknięte klapy przedniej, w okolice podszybia przedniego, w zakamarki komory silnika,
* w słupki A i B
* we wszelkie zakamarki podwozia i zawieszenia, kielichy zawieszenia, w które mogła nie dotrzeć masa bitumiczna lub baranek,
* w okolice zawiasów, na ranty błotników, na błotniki przednie i tylne od wewnętrznej strony,
* we wszelkie załamania blach, dziwne otwory i wnęki (nadmiar psujący np widok można zetrzeć) - słowem gdzie tylko mogłem i wyobraźnia mi podpowiadała że może tam się gromadzić wilgoć

Chemia do konserwacji kosztuje ok 200-250zł w zależności od zakresu prac. No i ze 12 godzin pracy dość ciężkiej i niezbyt czystej. Ale myślę że się opłaca - samochód będzie teraz odporny na wszelkiego rodzaju solanki i rdza będzie mu obca przez najbliższe lata.
Niedługo zamieszczę zdjęcia ukazujące efekty konserwacji na przykładzie Fiata CC.



Temat: [E28 535i] Upadate: smutny koniec... :-(
dzisiaj dostałem burę od Antka, że zupełnie nie zjamuję się tematami motoryzacyjnymi więc nadrabiam zaległości

no więc chyba wszystko sie wyjaśniło. po dzisiejszej rozmowie zdecydowałem się przejąć "upiora", który będzie służył jako dawca mojej bawarce do czasu kompletnego remontu. transplantować będę silnik (moje 2,0 cierpi na poważne braki ciśnienia w trzech tłokach) i tylne zawieszenie, bo niestety pomimo dużego leczenia u Adama znowu coś stuka poważnie, ale chyba bawarka miała prawo - codzienna ekspoatacja po ulicach Wawy + wyjazdy przeróżne m.in trasa do Włoch i z powrotem przy pełnym obciążeniu.
Do tzw. przekładki pójdzie jeszcze zapewne wnętrze, bo fajnie jest mieć pstryk-pstryk.

Przy okazji podaję pełną listę zmian planowanych w mojej bawarce w przyszłym roku przygotowaną swego czasu przez Antka:

Nadwozie

- piaskowanie
- naprawa rdzy (wspawanie nowych elementów metalowych lub wymiana całej części)
- obspawanie + zabezpieczenie spawów
- wypełnienie niepotrzebnych dziur w komorze silnika
- zabezpieczenie antykorozyjne
- lakierowanie
- dokładki zderzaków Zender przód/tył
- felgi Alpina lub BBS szprychowe, najlepiej rozmiar 16x8 (opony 225/45/R16, polecam Uniroyal RainSport 2)
- żółte żarówki świateł mijania i drogowych
- halogeny z żółtymi szybkami
- odrestaurowane chromy
- wszystkie nowe elementy gumowe
- elektrycznie wysuwana antena

Wnętrze

- do ustalenia (wedle preferencji właściciela )
- fotele sportowe (najlepiej Recaro - w M5 były podobne do tych, co dziś widzieliśmy)

Zawieszenie i układ kierowniczy

- amortyzatory Bilstein B6 do obniżających sprężyn
- obniżające sprężyny H&R (-30mm)
- komplet poliuretanowych tulei zawieszenia
- nowe wahacze, wspornik układu kierowniczego, końcówki drążków, łożyska itp.
- grubsze stabilizatory (?)
- nowa lub regenerowana maglownica

Układ hamulcowy

- przednie zaciski z M5 E34 z pasującymi tarczami
- tylne zaciski z E32 750iL (?) z pasującymi tarczami
- większa pompa hamulcowa (?)
- klocki OEM BMW, Ferodo lub A T E
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie
- płyn hamulcowy Motul DOT 5.1

Silnik i układ napędowy

- silnik M102 lub M106 z E23 745i po generalnym przeglądzie, wymianie pasków, kabli, płynów eksploatacyjnych, uszczelek itp.
- skrzynia biegów Getrag 265 z 525i, 528i lub 535i (nie wersji Sport, tylko w cywilnej, z 5 biegiem jako nadbiegiem) plus nowe sprzęgło i koło zamachowe
- dyferencjał 3,15:1 z 750iL
- wał napędowy z 525i, 528i lub 535i
- przelotowy układ wydechowy o średnicy 2,5 cala z dwoma tłumikami - komorowym i końcowym z dwiema rurkami (a jak! )
- intercooler z Iveco Turbo Daily z dorobionym orurowaniem odpowiedniej średnicy
- zawór blow-off (?)
- wyczyszczone, wypiaskowane i pomalowane wszystkie elementy silnika (musi być show & shine )



Temat: Konserwacja podwozia...
Odświeżam wątek celem wymiany informacji i spostrzeżeń nt. sposobów i środków konserwacji elementów blacharki naszych ulubieńców. Może trochę za późno bo zima się już zaczęła ale może się przyda na przyszły rok.
Ponieważ zajmuję się konserwacją pojazdów zabytkowych, a Tipo które nabyłem wiosną tego roku było w świetnym stanie blacharskim, postanowiłem je profesjonalnie zakonserwować wykorzystując posiadaną wiedzę i posiadany w warsztacie sprzęt.
Pierwszy krok to mycie podwozia i komory silnika Karcherem. Koszt tej przyjemności w Białymstoku to ok 40zł. Zabieg ten oprócz wieloletniego brudu usuwa naruszoną lub słabo przylegającą konserwację podwozia. Po myciu okazało się że:

- Tipo było już kiedyś konserwowane, podejrzewam że w salonie, w okresie gwarancyjnym. Było to zrobione niechlujnie, a bitex był położony na niedomyte podwozie. Na szczęście karcher to zmył praktycznie w całości.

-Jak zwykle,mimo próśb o dokładne umycie podwozia, do roboty został wysłany pracownik dopiero co przyjęty do warsztatu i ranty błotników oraz kilka innych trudno dostępnych miejsc nie zostało domytych. Na szczęście posiadam myjkę ciśnieniową i poprawiłem to we własnym zakresie.

-Po myciu okazało się że podłoga w okolicach łączenia tylnych nadkoli i progów jest lekko skorodowana (powierzchownie), podobnie miała się sprawa z rantami progów, tylnym zawieszeniem i fragmentami przednich nadkoli (przy uchwycie przewodów hamulcowych). Reszta była nienaruszona.
Samochód po myciu stał 2 dni schnąc.
Konserwację wykonywałem w pozycji horyzontalnej . Co prawda posiadam kołyski do przewracania samochodu ale z powodu dobrego stanu podwozia (mniejszy zakres robót) nie skorzystałem z nich. Uniosłem po prostu samochód żabą i postawiłem tzw. na koziołkach.
Prace przebiegały w następującej kolejności:
- piaskowanie miejsc skorodowanych i czyszczenie ręczne tego co pozostało mimo mycia karcherem,

- naniesienie gruntu reaktywnego na wypiaskowane miejsca,

- malowanie podkładem akrylowym miejsc zagruntowanych,

-zabezpieczenie w/w podkładem wszelkich miejsc "wątpliwych" oraz takich z których np.usunąłem farbę w poszukiwaniu korozji,

-nanoszenie tzw. baranka na nadkola oraz progi. Baranek jest masą na bazie kauczuku więc jest bardziej elastyczny od mas bitumicznych i bardziej odporny na uderzenia kamieni. Natrysk wykonałem pistoletem do nakładania konserwacji. Baranek firmy NOVOL seria Economy (seria Economy jest rzadsza i lepiej zalewa oryginalną konserwację). Dobra relacja cena/jakość.

-nanoszenie bitumicznej warstwy na podłogę, podłużnice itp stosując środek AUTOBIT firmy APP. Jest to środek dość rzadki i świetnie zalewa spękania oryginalnej konserwacji. Natrysk wykonałem pistoletem do nakładania konserwacji,

-nanoszenie bitumicznej warstwy na zawieszenie i inne drobiazgi stosując środek AUTOBIT firmy APP ale rozcieńczony, cieńszą warstwą. Natrysk wykonałem zwykłym pistoletem malarskim.

-konserwacja profili zamkniętych woskiem. Stosowałem środek firmy APP o barwie bursztynowej. Środek ten należy rozcieńczyć przed zastosowaniem aby pistolet rozpylał a nie pluł. Specjalny pistolet do nakładania wosku z wężykiem, a także inny, wg mego patentu.

Wosk wtryskiwałem :
* do wnętrza podłużnic podwozia poprzez otwory technologiczne,
* do podłużnic przednich oraz tylnych przez otwory technologiczne,
* w drzwi przednie i tylne po wykonaniu otworów fi10mm.
* w progi , wykorzystując fabryczne otwory zaślepione korkami,
* w profile zamknięte klapy przedniej, w okolice podszybia przedniego, w zakamarki komory silnika,
* w słupki A i B
* we wszelkie zakamarki podwozia i zawieszenia, kielichy zawieszenia, w które mogła nie dotrzeć masa bitumiczna lub baranek,
* w okolice zawiasów, na ranty błotników, na błotniki przednie i tylne od wewnętrznej strony,
* we wszelkie załamania blach, dziwne otwory i wnęki (nadmiar psujący np widok można zetrzeć) - słowem gdzie tylko mogłem i wyobraźnia mi podpowiadała że może tam się gromadzić wilgoć
Uf, i do był koniec roboty

Chemia do konserwacji kosztuje ok 200-250zł w zależności od zakresu prac. No i ze 12 godzin pracy dość ciężkiej i niezbyt czystej roboty. Ale myślę że się opłaca - samochód będzie teraz odporny na wszelkiego rodzaju solanki i rdza będzie mu obca przez najbliższe lata.
Niedługo zamieszcze zdjęcia ukazujące efekty konserwacji na przykładzie Fiata CC.

Aha jeszcze małe uwagi co do postów wyżej zamieszczonych:
1. Nigdy nie należy wlewać oleju przepalonego w karoserię gdyż zawiera związki siarki które w połączeniu z wilgocią tworzą żrące roztwory.
2. w progi nic nie wlewamy (zwłaszcza bitexu!) a WTRYSKUJEMY środek tiksotropowy, czyli wosk.
3. Nie stosujemy także Abizolu ani innej smoły bo są to środki do izolacji przeciwilgociowej ścian fundamentowych a nie karoserii która ulega naprężeniom i jest, bądź co bądź bardziej elastyczna
4. Niestety ale tej roboty nie da się wykonać tanio i dobrze (mówię o konserwacji wykonywanej zakładzie). Do porządnej konserwacji idzie chemia za 200-250zł, a i roboty jest przy tym od cholery. . Tak jak napisałem wyżej.

** Dodano: 19-11-2007, 08:12 **



Temat: Co się robi w OSiRze
Wykaz remontów przeprowadzonych w OSiR w 2004 r.

basen letni

1.wykonanie nowego wejścia: przeniesiono wejście tak, aby nie kolidowało z wejściem do budynku administracji, przeniesiono szatnię.
2.remont elewacji obiektów: wymalowano elewacje budynków oraz wymianiono część odeskowaniaz budynku szatni drewnianych
3.remont osadnika na rurociągu doprowadzającym wodę: wymieniono zniszczoną sieć drenażową, wymieniono wsad filtrujący.
4.wymiana odcinka 70 metrów rurociągu doprowadzającego wodę: wskutek przerośnięcia korzeniami i znacznego zniszczenia zaszła konieczność wymiany całego odcinka rurociągu.
5.remont rurociągu odprowadzającego wodę: wsskutek zawalenia odcinka rurocioagu zaszła koniecznośc wymiany zniszczonego odcinka.
6.wymiana oświetlenia zewnętrznego: wymieniono przestarzałe lamy rtęciowe na energooszczędne lamy sodowe oraz zainsalowano nowe oprawy w brakujących miejscach.

stadion

1.budowa nowej nawierzchni boiska nr 2: wyrównanie podłoża, wykonanie sieci drenów pionowych, wykonanie nowej nawierzchni trawiastej
2.remont nawierzchni boisk nr 3 i 4: piaskowanie, wyrównywanie, wykonanie drenów pionowych, uzupełnianie murawy
3.remont odcinka 100 m ogrodzenia od ul. sportowej ? uzupełnienie brakujacych i zniszczonyhc elementów stalowych siatką ogrodzeniową
4.remont częściowy muru od strony torów: wykonanie obrzutki cementowej
5.remont małej wieży: wykonanie nowego pokrycia z papy termozgrzewalnej, wymiana rynien i rur spustowych, odnowienie i wymalowanie elewacji
6.zanstalowanie prowizorycznego oświetlenia zewnętrznego (alejka, wieża)

budynek administracji

1.remont kotłowni: wykonano nową wylewkę, położono posadzkę z płytek ceramicznych, ściany pomieszczenia wykończono płytkami, zainstalowano nowy piec CO zasilany gazem ziemnym.
2.wymiana sieci CO: sieć z rur stalowych z grzejnikami żeliwnymi wymieniono na sieć z rur miedzianych z grzejnikami panelowymi
3.częściowa wymiana sieci elektrycznej: wymieniono rozdzielnię, część sieci o przewodach aluminiowych zastąpiono przewodami miedzianymi, wymieniono przestarzałe i zużyte oświetlenie żarowe na nowoczesne energooszczędne.
4.wymiana podłóg: w części pomieszczeń biurowych i korytarzu zużytą wykładzinę PCV zastąpiono podłogą z paneli.
5.wymiana mebli: w części pomieszczeń biurowych stare i zużyte meble zastąpiono meblami nowymi.
6.malowanie: wymalowano pomieszczenia biurowe oraz hall i korytarz.
7.pokrycie płytkami ceramicznymi posadzki w hallu: starą posadzkę z lastryka pokryto płytkami ceramicznymi o dużej odporności na zużycie.
8.wymiana okien: stare, drewnianie okna zastąpiono nowoczesnymi oknami z PCV, usunięto kraty z okien zastąpując je roletami antywłamaniowymi.
9.wykonanie nowych toalet: przystapiono do adaptacji dwóch pomieszczeń na toalety: wykonane sieć kanalizacyjną, wodną i elektryczną, wykonano ywlewki betonowe, rozpoczęto wykańczanie posadzek i ścian płytkami ceramicznymi.
warsztat

warsztat

1.Odtworzenie dokumentacji budynku: wykonano inwentaryzację budowlaną oraz projekt techniczny remontu budynku.
2.wymiana okien: wymieniono stare i zużyte okna drewniane na nowe energooszczędne.
3.wymiana sieci CO: przystąpiono do wymiany starej sieci stalowej z rurami Faviera na sieć miedzianą z grzejnikami panelowymi; do końca grudnia wykonano połowę prac zaplanowany na 2005 r..
4.wymiana sieci elektrycznej: przystąpiono do wymiany sieci elektrycznej aluminiowej na miedzianą oraz do wymiany rozdzielni.
5.wymiana zużytych drzwi i bram: wymieniono dwie drewniane bramy wjazdowe do pomieszczeń w przyziemiu na bramy roletowe, oraz pozotałe drzwi drewniane na stalowe antywłamaniowe.

lodowisko

1.remont agregatowni: przeprowadzono remont i adaptację pomieszczeń po agregatach amoniakalnych na wypożyczalnię łyżew i szatnię
2.adaptacja starej wypożyczalni na powiększenie przebieralni i pomieszczenie gospodarcze.
3.remont kotłowni: wymiana pieca CO, wymiana zbiornika wody gorącej, wymiana odmulnika oraz zainstalowanie sysytemu automatycznego sterowania.
4.wymiana grzejników CO: zlikwidowano zniszczoną sieć grzejnikową w hali głównej, wymieniono zniszczone grzejnik stalowe na nowe.
5.wymiana bram wjazdowych pomieszczenia rolby: stare bramy z blach stalowych zastąpiono bramami roletowymi.
6.remont rolby: przeprowadzono remont rolby z wymianą opon oraz remontem kapitalnym silnika.
7.remont bieżący agregatu mrożącego: przeprowadzono przegląd techniczny agretatu wraz z oczyszczaniem komory skraplania oraz wymianą elementów elektrycznych i doprowadzeniem parametrów glikolu do stanu technologicznego.

Hala Pionierów

1.remont kapitalny dachów płaskich: usunięcie pęcherzy w warstwie papy, uszczelnienie spoin, położenie nowej warstwy papy nawierzchniowej termozgrzewalnej.
2.remont ścian hali głównej: usunięcie starych warstw farby, uzupełnienie ubytków tynku, malowanie.
3.remont kapitalny parkietu: usunięcie resztek starego lakieru, likwidacja pęcherzy i podniesień, cyklinowanie, wymalowanie pól do gry, położenie nowego lakieru.
4.wymiana oświetlenia hali głównej: 21 lamp rtęciowych (pobór mocy ok. 20 kW) wymieniono na 6 energooszczędnych lam sodowych o wyższej emisji światła (pobór mocy 2,4 kW).

basen kryty

1.wymiana okien w łączniku: 6 zniszczonych okien konstrukcji stalowej wymienono na okna nowoczesne, energooszczędne
2.wymieniano skorodowane i zniszczone główne przyłącze wodne.
3.naprawiono i uszczelniono przeciekający dach przy świetlikach na łączniku.

Hala Zawiszów

1.wymieniono zniszczony wymiennik ciepła oraz pompy w systemie wentylacji hali,
2.uporządkowano rozdzielnię elektryczną doprowadzając do stanu zgodnego z dokumentacją,
3.uruchomiono stała sieć nagłośnieniową poprzez wykonanie stałego przyłącza do przenośnego miksera i włączenie do sieci głośników stropowych
4.wykonano renowację nawierzchni boiska: uzupełnianie brakującej murawy, nawożenie, wertykulację.

Pana Śmieszka proszę o nową porcję szyderstw, a wszystkich normalnych o uwagi i propozycje na przyszłość.